Otomobillerde Boyanan Parça Nasıl Anlaşılır?
Türkiye’de araç alım satımında en çok dikkat edilen husus değişen ile birlikte kaportada boyanan parça nasıl anlaşılır?
Araçların kaza yapması nedeniyle kaportasındaki parçaların değiştirilmesi ya da boyanması doğal olarak aracın değerini düşürmektedir. Bu yüzden boyalı ve değişeni olan bir araç almaktan kaçınan tüketiciler boyalı parçaların nasıl anlaşılacağını araştırmaktadır. İlerleyen süreçte finansal sorunlar olarak karşımıza çıkan bu hususlarda sırlar ve ipuçları bize istenilen yanıtları vermektedir.
Satın almayı düşündüğünüz aracı iyi incelemeniz gerekir. Bu sayede hiç anlamayan biri olsanız dahi sizlere birkaç ipucu ışık tutacaktır. Aracın boya geçmişinin olup olmadığı, orijinal boyaya sahip bir aracın nasıl anlaşılacağı bu sırlarda saklıdır.
Araçta Boyalı Parça Nasıl Anlaşılır?
Öncelikli olarak bir aracın boyalı olup olmadığını boya ölçüm cihazı ile test edebilirsiniz. Bu cihazlar boyama kalınlığını ölçmektedir. Zira bir çok ekspertiz bu cihazları kullanmaktadır. Böylelikle boyalı parçaları anlayabilmeniz için size açıklayacağımız hususlar şu şekilde sıralanabilir.
Boya Ölçüm Cihazı Kullanın
Profesyonel araç ekspertizlerin de veya oto servislerde kullanılan boya kalınlığı ölçer cihazları, aracın metal üzerindeki boya kalınlığını milimetre cinsinden ölçmektedir. Orijinal fabrika boyası ile yeniden boyanmış yüzeyler farklı kalınlıklarda olur. Cihaz sayesinde boyalı veya işlem görmüş bölgeler hızlıca tespit edilmektedir.
Genellikle orijinal boya kalınlığı araçtan araca değişse de, 90-130 mikron arasındadır. Bu değerin çok üzerinde bir ölçüm elde edilirse, o parçanın boyandığı veya macun uygulandığı düşünülebilir.
Işık Altında Yüzeyi Kontrol Edin
Parçanın üzerine doğru açıyla bakıldığında veya farklı ışık açıları altında incelendiğinde, boyanın yüzeyinde pürüzlülük, farklılık veya dalgalanma varsa bu, parçanın boyandığını gösterebilir.
Orijinal fabrika boyası genellikle daha düzgün ve homojen bir görünüme sahiptir. Zira yeniden boyanmış yüzeylerde ise hafif dalgalanma veya farklılık gözlemlenebilir.
Renk Tonunu İnceleyin
Aracın boyanan parçasında, diğer bölgelere göre hafif bir renk tonu farkı olabilir. Güneş ışığı veya yapay ışık altında, bu renk farkı daha belirgin hale gelebilir.
Boyanan parçalar zamanla farklı derecede solabilir. Orijinal boyayla aynı tam renk tonunu tutturamayabilir. Bu durum, boyanan parçanın dikkatli bir gözlemle fark edilmesini sağlar.
Kapı İç Kenarlarına ve Gizli Noktalara Bakın
Boyanan parçalarda, kapı iç kenarları, bagaj altı gibi görünmeyen bölgelere boya sıçramış olabilir. Orijinal boya sürecinde bu alanlar çoğunlukla temiz kalır. Yani, kaput altı, kapı içleri veya kapı menteşe noktaları gibi bölgelere boya bulaşmışsa, bu durum o parçanın sonradan boyandığını göstermektedir.
Kapı Fitillerine Bakın
Boya işlemi sırasında çıkarılan veya koruma bandı yapıştırılan kapı fitillerinde hafif boya çizgisi veya izi kalabilir. Boyanın fitil veya conta altına tamamen nüfuz edememesi, sonradan yapılan boya işlemine işaret edecektir.
Eğer parçada macun gibi dolgu malzemesi kullanıldıysa, manyetik bir araç kullanarak bu fark edilebilir. Metal bir yüzeyin mıknatısla etkileşimi olurken, macunlu alanlarda bu etkileşim azalabilir. Ancak bu yöntemin doğruluğu sınırlıdır ve sadece yüzeyin dolgu işlemi görüp görmediğini anlamaya yardımcı olabilir.
Bir araç almadan önce detaylı bir ekspertiz yaptırarak aracın boyalı veya değişmiş parçalarını kesin olarak öğrenmek, hem doğru bilgiye ulaşmayı sağlar. Üstelik aracın değerini doğru biçimde anlamanıza yardımcı olmaktadır. Bu yüzden ekspertiz raporu almak mantıklı adımlardandır.