Fakir Aileler Devlet Yardımını Nasıl Alır?

Geçmiş dönemde direk Başbakanlığa bağlı olarak çalışan il ve ilçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları yeni Cumhurbaşkanlığı sistemine geçilmesinin ardından Başbakanlığın kapatılmasıyla bir nevi sistem değiştirdi. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlanan SYDV’ları Kaymakam yada Vali Yardımcısı başkanlığında kurulan Mütevelli Heyetler ile kararlar alıyor. Bu kararlar doğrultusunda da yardıma muhtaç kişilere yardım yapılıp yapılmayacağına hüküm veriliyor.

Fakirler Yardım Başvurusunu Nasıl Yapar?

Türkiye’de yardıma muhtaç kişiler dahil olmak üzere nakit ihtiyacına münasır herkesin başvuru yapabileceği SYDV’ları il ve ilçelerde bulunuyor. İlçelerde Kaymakamlık bünyesinde faaliyet gösteren vakıflarda oluşturulan sistem üzerinden başvuru yapan herkes kayıt altına alınıyor. Yardım başvurusu yapmak istiyorsanız bunun için öncelikle ikametinizin bulunduğu kentteki SYDV na gitmeniz gerekiyor. Başvuru için yanınızda fotoğrafınız ve kimliğinizin bulunması yeterli oluyor. Yetkili kişiler sizin başvurunuzu alıyorlar ve kendi dijital sistemlerine kayıt yapıyorlar. Bu kayıt sonrası da alınan başvuru formu imzalatılarak dosyanıza ekleniyor ve bu dosyanız sosyal incelemecilere aktarılıyor.

Başvurular Sosyal Yardımlaşma Vakıflarına

Başvuru dosyası önüne gelen sosyal incelemeci başvuru sırasına göre dosyayı değerlendiriyor. Kişilerin başvurusundaki aciliyetlerine göre daha hızlı değerlendirmeye alınanlarda mevcut. Fakat inceleme uzmanı bu dosya ile öncelikle başvuru sahibinin Kimlik Paylaşım Sisteminden ikametini ve kişinin üzerine mal varlığının olup olmadığını inceliyor. İkameti başka bölgede olan kişilere yardım yapılması mümkün değil. Bunun için ikametinin bulunduğu bölge önemli. Kişinin üzerinde önemli miktarda taşınır ve taşınmaz gayrimenkul bulunuyorsa yardım başvurusu reddediliyor.

Bununla birlikte başvuru sahibinin yada beraber ikamet ettiği hanedeki başka birinin SGK kaydının olup olmadığı inceleniyor. Burada SGK kaydı ile kişinin geliri bulunuyorsa başvuru yine reddediliyor. Zira en azından asgari ücret geliri muhtaçlık sınırı altında kaldığından yardım yapılması mümkün değil.

Kişinin üzerinde mal kaydı yoksa, SGK kaydı bulunmuyorsa sosyal inceleme uzmanları kişinin ikamet ettiği haneyi ziyaret ediyor. Evindeki ekonomik durumları, eşyaları itibariyle bir rapor tanzim ediyor ve bu raporu dosyası ile birlikte hazır hale getirerek toplantı öncesi Mütevelli Heyetine sunuyor.

Mütevelli Heyetlerinde Kimler Var

Mütevelli Heyetleri Kaymakam Başkanlığında toplanıyor. Heyette İlçe Malmüdürü, Tarım Müdürü, Yazı İşleri Müdürü, Milli Eğitim Müdürü, Sağlık Müdürü ve seçimle heyete giren iki mahalle yada köy muhtarı yer alıyor. Heyetler genel olarak haftada bir toplanarak başvurular hakkında toplu kararlar alıyor. Kararların alınmasında dosyalar inceleniyor ve sosyal inceleme raporuna istinaden başvuru sahibine yardım yapılıp yapılmayacağına dair karar veriliyor.

Para Yardımı Nereye Yatıyor?

Çıkan kararlara istinaden başvuru sahibine başvuruda belirttiği mazeretine göre ayda bir, üç ayda bir yada bir defaya mahsus olmak üzere nakdi yardımlar yapılıyor. Yapılan yardımlar kişilere PTT aracılığı ile ödeniyor. Kişiye yardım bağlanması kararı sonrası SMS ile bilgilendirme yapılıyor. Bu bilgilendirme de yardım yapılacağı belirtiliyorsa kişi PTT’ye kimliği ile giderek yardımını alıyor.

Devletin vatandaşlarına türlü isimler altında nakdi yardımlar yaptığından bahsetmiştik. Bu yardımlar arasında Gebelik Yardımı, Aile Yardımı, Doğum Yardımları, Tedavi Yardımları, Eğitim Yardımları, Engelli ve yaşlılara yardım, Evde Bakım Yardımları, eşi vefat eden kadınlara yardım, muhtaç askerlere ve asker ailelerine yardım gibi ana başlıkları bulunuyor.

Yardım Yapılırken Geliriniz Artarsa

Fakir ailelere yapılan yardımlardan bir kalemine başvuru yaptıktan sonra mevcut şartları taşıyanlara nakdi yardımlar yapılıyor. Bu nakdi yardımlar süreli ve süresiz yapılabiliyor. Süresiz olan yardımlar belli miadlar aralığında yapılıyor. Fakat bu süre içinde yardımı alan kişi iş bulur işe girerse, SGK kaydı bulunduğunda, gelirinde artış gözlendiğinde ve bulunduğu bölgeden başka bir yere taşındığında kesilecektir. Taşınma işlemi ile yeni taşındığı SYDV na başvuru yapabilir.

Devlet ülke genelinde vatandaşını mağdur etmemek ve yaşamını idame ettirmesini sağlamak adına gerekli olan tüm maddi ve manevi yardımları bağlı olduğu kurumlar eliyle gerçekleştiriyor. Bu anlamda evi yıkılına yada yanana ev yapılması, eve eşyalar alınması gibi her türlü yardımın yapılması mümkün. Zira deprem gibi afetler sonucu meydana gelen zararların karşılanması için devlet herhangi bir muhtaçlık sınırı söz konusu etmeden vatandaşının yanında oluyor.

Yardımların yapılmasında ana başlıklar bulunsa da bu farklı bir açılıma sahip. Bunun için devletin yaptığı yardımlar, başvurular ve şartlar ile ilgili soru ve sorunlarınızı yazımızın altına eklemeniz halinde size ayrıntılı cevap verilecektir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Önceki yazıyı okuyun:
Muhtaçlık Sınırı Nedir Nasıl Hesaplanıyor?

Türkiye'de Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma vakıfları eliyle yürütülen tüm maddi yardımların yapılmasında muhtaçlık sınırı altındaki...

Kapat
google-site-verification=f5HrdhOq_Zd7sWZaMOvj84wHjr9JHoms_oAatMSlqng