Rapor Parası Nasıl Alınır?

Rapor Parası Nasıl Alınır?

Günümüzde sigortalı çalışanların meydana gelen sağlık sorunları nedeniyle işlerine gidemedikleri günler maaşlarından kesilmektedir. Fakat böyle durumlarda çalışanlar rapor alarak sağlık sorunları nedeniyle işe gidemedikleri günün parasını sosyal güvenlik kurumundan alabilmektedirler. Bu oldukça basit ve çalışanın hakkı olan bir paradır. Çalışanlar sigortalı oldukları iş yerine raporu teslim ettikten 15 gün sonra PTT şubelerinden bu raporlu olup işe gidemediği günlerin paralarını alabilirler.

PTT Rapor Parası

Alınan bu rapor parasının ne kadar olacağı tamamen çalışanın o iş yerindeki aldığı maaş ve çalıştığı saat üzerinden hesaplanmaktadır. Ortalama 7,5 saat üzerinden aldığı maaş çarpılarak gelmediği ve raporlu olduğu gün kadar çarpılarak PTT şubelerine o kişinin adına o para gönderilir. Pazar günleri raporlu olması çalışma süresi dışında kaldığı için 1 hafta rapor alan bir kişinin rapor parası 6 gün üzerinden hesaplanarak şubeye teslim edilir.

Mutlaka Devlet Yardımları Kategorimizi ziyaret edin.

Rapor parası nasıl alınırkonusu ise kişinin PTT Dairesine giderek sorgulaması gerekmektedir. Parasını PTT şubesinden teslim alabilecek durumda olan insanlar 2 hafta içinde teslim alıp işe gitmedikleri günün paralarını hesabına geçirebilirler. Hali hazırda bir işte çalışmayan insanlar rapor parası nasıl alınırsorusunu merak ediyorsa bu sistem sadece devlet tarafından çalışanlara ve sigortalı işçilere özel bir durum olarak görülmüştür. Çalışmasını düzenli şekilde sürdüren işçinin veya sigortalı çalışanın hastalık nedeniyle işine devam edememesi onu ekonomik açıdan zarar uğratmasın ve onun elinde olmayan sebeplerden ötürü işe devam edememesi demektir. Sağlık Bakanlığı onaylı doktorlardan alınan rapor sonucu bu kişinin mağduriyeti giderilmektedir.

Rapor Parasını Almayı Unutursak Ne Olur

Günümüzde yoğun geçen tempolar sonucu çalışanlar geçtiğimiz ay işe sağlık sorunu dolayısıyla gidememiş ve rapor alıp evinde tedavi görmüş olabilir. Sonucunda bu parayı PTT şubesinden almayı unutmuş olabilir. PTT Şubesinde kişilerin alması gereken para 1-2 günlük değil yaklaşık 2 hafta bekletilmektedir. 2 Hafta sonunda alınmayı unutulan paralar ise kişinin banka hesabına aktarılır. Kişi o parayı temin edememişse en yakın PTT şubesine giderek tekrardan o paranın PTT şubesine gelmesi hakkında dilekçe ve başvuruda bulunabilir. Bu işlem ortalama 1 hafta sürebilir. 1 Hafta sonunda kişi tekrardan PTT Şubesine giderek raporlu olup işe gidemediği o günlerin parasını alabilir. Raporu çalıştığı iş yerine götüren çalışan bu durumu çalıştığı iş yerinin halletmesini isteme hakkına sahiptir.

Hastalık ve rapor nedeniyle işe gidemeyen ve rapor alan sigortalı çalışan veya işçi aldığı raporu çalıştığı iş yerindeki yetkili birisine verdiğinde tamamen geri kalan sorumluluk iş yerine aittir ve gerekli işlemleri yapmakla hükümlüdür. Çalışanlar raporlu olduğu halde çalışmaya devam edemez sosyal sigorta kurumu bu konuyu denetleyip kişinin raporluyken işe gitmediğinden emin olmalıdır. Çalışan bu parayı sosyal sigorta kurumdan temin edebilmektedir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Önceki yazıyı okuyun:
Sınavsız Devlet Memuru

Son zamanlarda insanların iş bulması eskisinden daha zor bir hal aldığından insanlar çareyi internet üzerinden iş bulmakta arıyor. Ayrıca ekonomik...

Kapat