Banka Kartı ATM’de Kalırsa Ne Yapmalı?

Banka Kartı ATM’de Kalırsa Ne Yapmalı?

Bankalar, müşterilerine geliştirilen her türlü teknolojiyi sunmak zorundadır. Bu sayede daha çok geniş bir müşteri portföyüne sahip olacak bankalar, aynı zamanda daha çok müşteri işlemi gerçekleştirecektir. Para çekme, para yatırma, kredi kartı borcu ödeme veya diğer para transferleri için bankalar sadece mesai saatleri içerisinde hizmet vermektedir. Fakat geri kalan saatler için de müşterilerini mağdur etmemek adına ATM sistemini kullanmaya başlamışlardır. Yukarıda adı geçen hizmetler ve daha birçoğu için ATM’ler müşterilerin kullanımına hazırdır. Bu sayede kişiler gün içerisinde bankada sıra çekmek ve uzun sürecek prosedürlerle uğraşmak zorunda kalmazlar. ATM kullanımı oldukça pratiktir ve kişilere gün içerisinde hız katmaktadır. Fakat ATM’ler de teknolojik bir ilerleme olduğu için, bazen aksilikler yaşanabilir. Bu aksiliklerden en fazla merak edileni de içerisinde banka kartının ATM’de kalması durumunda ne yapılacağı ile ilgili olanıdır.

Banka kartı ATM’de neden kalır?

ATM’de banka kartınızın kalmasının birçok sebebi bulunmaktadır. Öncelikle en olumsuz ve kötü senaryosu ek cihaz yerleştirilmesidir. Dolandırıcı ve hırsızlar tarafından kullanılan bu yöntem; kişilerin kartlarına ATM’ye sıkışmış havası vermek ve sonrasında banka kartını ele geçirmektir. Bu sayede hesabınızda bulunan para kullanılmaya çalışılacaktır.

ATM’de kart kalmasının bir diğer sebebi de ATM’nin iletişim hatlarının kopmasıdır. Elektrik kesildiğinde veya internet bağlantısı koptuğunda ATM kendini işleme kapatabilir ve bu yüzden banka kartınız ATM içerisinde kalabilir. Eğer kartınız ATM içerisinde ve uzun bir süre işlem yapmazsanız, ATM yine banka kartınızı içeri çekebilir. 4 haneli PIN kodunuzu üst üste olacak şekilde 3 defa yanlış girerseniz, ATM kartınıza el koyacaktır. Ayrıca banka kartınız üzerinde herhangi bir rehin işlemi varsa, ATM üzerinden yapacağınız işlemlerde banka kartınıza el konulacaktır.

Banka kartı ATM’de kaldığında ne yapılmalıdır?

Banka kartınızın ATM içerisinde kalması, ilgili banka hesabınızın güvenliği açısından büyük bir risk oluşturmaktadır. Bu yüzden hemen ilgili bankanın şubesine gitmeniz veya hesabınıza bağlı telefon numaranızdan müşteri temsilcinizi aramanız gerekecektir. İşlemle ilgili genel bilgi alımından sonra, banka kartınızı iptal edecek. Tahmini olarak 10 iş günü sonrasında size yeni kartınız gönderilecektir.

Başka Banka ATM’sinde Kartınız Kalırsa

Kartınızı tahsis eden bankanın bankamatiğinde kartınız kalırsa tamam bir şekilde halledersiniz. Fakat başka bir bankanın ATM’lerinde kalırsa zaman harcamadan Müşteri Hizmetlerini aramanız gerekiyor. Burada kartınızı kullanıma kapatmak mantıklı bir adım olabilir. Bunun için internet bankacılığına yada uygulamasına giriş yaparak kartınızı kullanıma kapatabilirsiniz. Yeni kart talebiniz doğrultusunda yaklaşık bir hafta içerisinde yeni kartınız gelecektir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Önceki yazıyı okuyun:
İnternet Bankacılığı, Avantajları, Limit Güncellemeleri

Bankalar, müşterilerinin kendilerine ulaşabilecekleri seçenekleri çoğaltmak isterler. Çünkü bir müşteri bankayı ne kadar çok kullanırsa, bankanın finanse edeceği gelir o...

Kapat